Thursday, December 14, 2017

Hem çanta, hem oyuncak ev!

Oyuncak çanta ev ve arkada günün yorgunu Singer
Çantanın açık hali

Okullar kapanmıştı, kızım yaz kampına gidiyordu, ailece yaz tatiline çıkmaya birkaç gün kalmıştı. Küçüklüğünden beri çantaları çok sever kızım. İçine ‘kıymetli’ neyi varsa koyar, gittiğimiz her yerde çıkartır özenle dizer, oynar, sonra tekrar yerleştirir çantasına. Origami hayvancıklar, küçük arabalar, plastik boncuklar, kumaş ve kordonlar, anahtarlık, renkli kalemler, deftercikler! Eşimle her seferinde hayret ediyoruz o küçücük çantalarına neler neler sığdırabildiği için! Mary Poppins çantası diyorum ben, boşalt boşalt bitmiyor!

Lara 3 yaşında Kuala Lumpur'da bir tapınakta, anne baba resim çekerken o çantasını boşaltmış oyun oynuyor

Tam tatil öncesi dönemde olduğumuz için aklıma bir oyuncak çanta yapmak geldi. Öğretmenim youtube’da çok örneklerini görmüştüm. Dollhouse bag diye aratınca bir sürü video çıkıyor. Bir cumartesi sabah oturduk kızımla, eski kumaşlardan parçalar kesmeye başladık. Çantanın, ya da oyuncak evin şekli ortaya çıkmaya başladıktan sonra kızıma evin dış duvarlarını dekore etmesi için yapışkan kumaşlar verdim. (Bu kumaşları Amazon’da buldum, SuperHandwerk diye bir marka) Bütün gün eğlendik!

Kızım evin dış duvarlaranın dekorasyonunu bitirince bana da dikişlerini geçip sapını takmak kaldı!

Evin iç kısmı için Play and go yazımda anlattığım oyuncak bohçası yapımında arkadaşımın hediye ettiği pembe çarşafın bir kısmını kullandım. O çarşaf çift kişilik ve hala koca bir parça var. Elbet onunla da birşeyler yapacağız.

İlk defa yaptık tabii böyle bir iş, o yüzden bir püf noktasını anlayamamışım: Aslında işe başlarken sert bir kartondan evin kalıbını kesip sonra da iç ve dış duvarların kumaşlarını üstüne diksem daha iyi olacakmiş. Ev şimdi çok yumuşak oldu ve tam anlamıyla düz durmuyor duvarlar. Tabii ki bir sakıncası yok. Seyrettiğim videolarda plastik tela kullanıyorlar, çok iyi fikir. Yoktu bende, evde de uygun birşey bulup uyduramadım. Olsun! Kızım bütün gün eğlendi, akşam yemeğine giderken de taktı koluna çantasını, içine de minik peluş bir hayvanını koydu! Hızını alamayıp elbisesinin orta yerine de evin dekorasyonu için kullandığımız yapışkan kumaşlardan yapıştırdı! Bir hava attı ki gittiğimiz restoranda sormayın! Gelen geçene çantasını ve elbisesini gösterdi.

Bu proje bana göre kızımla yaptığımız el işlerinde bir dönüm noktası oldu. Bütün gün uğraştı ve gerçekten çok güzel birşey çıktı ortaya, kendisiyle çok gurur duydu, ve bu tip işler yapmaya da iyice alıştı artık.

Oyuncak evin içinin dekorasyonu başka bir olay! Şu ana kadar sadece mutfağını yaptık, geri kalan kısmının nasıl olacağına bir türlü karar veremiyoruz, başka bir gün de o işi yapacağız artık!